Зареждане

Напишете

BiT – плеймейтки и чалгарки вместо критици на #КОЙ

СКАНДАЛ

BiT – плеймейтки и чалгарки вместо критици на #КОЙ

share

В телевизия BiT вече очевидно няма да има критични политически предавания, нито ще се дава трибуна на опозиционно настроени публични фигури. Доскоро нецензурираният ефир на медията се заменяше от тотален и строг контрол над всеки час програмно време. Това стана ясно от първите действия след смяната на собствеността й. Защо промяната в телевизията стана така грубо – със сваляне на предавания и връщане на гостите от вратата – никой не обясни. Чувството, което остана от тази едва ли не наказателна акция срещу журналистите, е, че гостите им не са били удобни. А те бяха: адвокат Александър Кашъмов, скулпторът Велислав Минеков, преподавателят от СУ Христо Христев и др.

В края на миналата седмица създателят на медията – бизнесменът Павел Вълнев, който живее в Чикаго, съобщи, че се оттегля. В специално съобщение той препоръча на купувача „да уважи и съхрани свободата и независимостта на екипа“ и да запази редакционната политика. Часове по-късно обаче се разбра, че от програмата се свалят всички актуални политически предавания и че известно време телевизията ще излъчва само новини и повторения на вече гледани броеве.

От показаното през уикенда се видя, че още в първите дни от управлението си новият собственик се е погрижил от ефира да изчезне каквато и да е политическа тематика и че се следи дори повторенията да са напълно безкритични към властта. Мястото на рубриката „Хайдпарк“ с водещи Полина Паунова и Силвия Великова в събота например бе заето от излъчвани броеве на светско предаване на Венета Райкова, която отдавна работи в bTV.

За предстоящото махане на политическите блокове предупреди самата Паунова. В петък тя написа, че в броя на „Хайдпарк“, който е подготвила, смята да обърне специално внимание на закона за медиите, внесен от депутата от ДПС Делян Пеевски, на свободата на словото, на възраженията на Холандия за приема ни в Шенген, на корупцията у нас и т.н. Вместо това в същите часове през уикенда се говори за плеймейтки, силикон, неприлични предложения и т.н. По сходен сценарий BiT промени и останалите пояси, в които доскоро можеше да се гледа политика. Тяхното място също вече е заето от развлекателни магазини.

„Не е нужно да харесвате Анна Цолова, Люба Кулезич (преди три месеца нейното предаване по BiT бе спряно) или който и да е. Това е цензура! Смъртта на BiT беше предизвестена, след като се оставяме да ни будалкат за всяко нещо“, написа адвокат Николай Хаджигенов, известен с критиките си към правителството и управляващата коалиция. Декларираният нов собственик Мирослав Янев заяви, че е финансирал покупката на телевизията „със собствени средства и с бизнес заем“, без да съобщи произхода му. Янев отказа да съобщи цената на придобиването, но призна, че за мащабите на „нашата дигитална компания инвестицията е солидна“.

Името на телевизията вече е сменено и вместо Bulgarian International Television абревиатурата означава Българска интерактивна телевизия, съобщи Янев за „Офнюз“. Той пояснява още, че предстои програмата да се насочи към младата и активна аудитория, тъй като тя е по-атрактивна за рекламодателите. Янев заяви и че през тази седмица започват разговори с авторите на досегашните предавания, за да се вземе решение кое от тях да остане.

BiT e придобита от акционерно дружество „Интерактив ТВ Системс България“, създадено през ноември м.г. Янев е негов представител и член на борда на директорите. В управлението влиза и 30-годишната Албена Атанасова. Преди време Янев бе управител на компанията „Медия про“, която бе част от bTV. От 2016 г. дружеството е заличено в търговския регистър, показва системата „Апис“. Янев е дългогодишен съдружник с Мария Опренова, която през 2013 г. купи Канал 3 чрез своя фирма и го направи проправителствен. След смяната на собствеността за управител в Канал 3 бе назначен Огнян Димов. Преди това той бе директор на вече несъществуващата телевизия Pro.bg, свързана със собственика на рекламни агенции Красимир Гергов.

Един от първите законопроекти, които ГЕРБ прокара след идването си на власт, бе отпадане през 2010 г. на забраната бизнесмените, които се занимават с реклама, да притежават дялове и в медии. След напускането на Pro.bg Огнян Димов известно време бе и член на съвета на директорите на фалиралата TV7. Той бе там в периода, в който шеф й бе Николай Бареков.

BiT спря и излъчването си онлайн. Новините продължават и привидно промяна там няма. Мениджмънтът не е подал оставка, с изключение на Сашо Диков, който е депозирал своята, но е готов на разговори да остане на работа. Той беше цитиран от няколко медии с думите: „В понеделник продължаваме разговорите с новия собственик дали ще остана в телевизията и под каква форма.“

Вчера Сашо Диков е бил на преговори с новия собственик, като резултат все още няма, твърди „Сега“. Янев е съобщил на екипа, че предаванията на живо спират поне за един месец, като през това време ще се правят само новини. Казал още, че ще бъдат сменени декорите на студиата. Босът обявил още, че до 48 часа на част от журналистите щяло да бъде съобщено дали остават на работа, но че като цяло сред репортерите големи съкращения нямало да има. В телевизията се е появил и бившият шеф на новините на Bit Ясен Дараков, който сега е кореспондент на Нова телевизия в САЩ.

Промяната е наистина шокираща. Плеймейтка, която отглежда торни червеи и креативни идеи за свети Валентин „грабват“ от първата страница на онлайн сайта на телевизията. Засега поне архивните предавания могат да бъдат видени на сайта. Но докога ли?

spodelime.com

Етикети:

3 Comments

  1. Browserwerk 27.02.2018

    Дмитрий, там без арок

    Отговор
  2. Нали знаете, че медията беше на ПЕВСКи и ДПС, и много добре знаете, че всичко дето сте го написали е обратното на това което е всъшност. А специално този адвока Хаджигенов дето е защитних на Дженърите (педалите и терористите) няма какво да ми го хвалите. Нали същия осъди действията на българския граничар, който среля по нелегално преминали на територията ни банда главортези от ИДИЛ.

    Отговор
  3. ПИТАМ 13.02.2018

    „Смъртта на BiT беше предизвестена“,35 милиона евро да затворят устата на двама журналисти?

    Отговор

Остaвете коментар

Your email address will not be published. Required fields are marked *